אם אתם כאן, ואתם צעירים בגילאי 20-35, יש סיכוי גבוה שאתם טבעוניים. הטבעונות היא אורח חיים המכבד את ערכי הטבע והסביבה, ומנסה להגן על בעלי חיים והתוצרים שלהם. הטבעונות הפכה לטרנד מוביל בשנים האחרונות, לאחר שמפורסמים רבים, סלבריטאים ועוד, גילו שהם מנהלים אורח חיים טבעוני. באופן יחסי, השתפר שוק תחליפי החלבון-מן-החי, וכיום יש מגוון רחב של מאכלים ומתכונים המותאמים לאנשים שבחרו באורח חיים טבעוני. בארץ, אחת הערים שקל מאד למצוא בהן אוכל טבעוני היא תל אביב כמובן, המאכלסת אוכלוסיה צעירה בעלת הליכי חשיבה חדשניים.

אורח חיים טבעוני מתאים לאנשים שרוצים לשפר את בריאותם במצבים מסוימים, אשר מקפידים על תזונה טבעונית מאוזנת, כדי להקל על מערכת העיכול ולאזן את מערכות הגוף. אם אתם טבעונים, אתם וודאי יודעים שיש צורך לתכנן טיול בהתאם להיצע האוכל הקיים ביעד בו אתם רוצים לבקר. כמובן שפירות וירקות ניתן למצוא בכל מקום, אך כולנו צריכים גם אוכל מבושל, ורוצים להתפנק מדי פעם. בסקרים שנערכו ברחבי העולם לגבי העדפות תיירים טבעוניים וצמחוניים, נמצא כי ערים המתהדרות בהיצע מגוון של מסעדות טבעוניות, מושכות תיירים רבים יותר.

ישראל היא יעד מושלם לטבעונים, שכן למרות שרק כ-5% מהאוכלוסייה מגדירה את עצמה טבעונית, על פי האתר The Daily Meal, בתל אביב עצמה יש כ-400 מסעדות המתאימות לטבעונים. אך לא רק תל אביב מתאימה לטבעוניים. דוכני הפלאפל שנמצאים כמעט בכל פינה הם מקום מצוין לנשנוש כדור פלאפל פריך עם סלט חי וצ'יפס עסיסי. בכלל, הארוחות הישראליות כוללות ירקות וקטניות במגוון רחב של וריאציות, שמבטיחות שלא ישעמם לכם בפה!

לא סתם תל אביב נחשבת כבירת המסעדות הטבעוניות בארצות המערביות. רשת פיצה דומינו העולמית השיקה את מנת הפיצה הטבעונית שלה בתל אביב, והביקוש האדיר השאיר את מנהליה פעורי פה.

תיירים ומבקרים השוהים בעיר, ומחפשים אוכל טבעוני בתל אביב, ודאי ישמחו לשמוע שבמלון הבוטיק 'דה נורמן', קיימות מסעדות בעלות היצע טבעוני מגוון ועשיר. במסעדת אלנה היוקרתית, תוכלו לשבת בגינה המרגיעה, במסעדה או בחדר פרטי לאירועים ועסקאות התפריט של מסעדת אלנה מכיל אפשרויות טבעוניות, המוגשות ברמה גבוהה ובעיצוב מוקפד.

תפריט ה"חי וירוק" מכיל סלטים מזינים ובריאים, ומנות בעלות חלבונים מן הצומח כגון סלט קינואה. את כל הסלטים ניתן לבקש ללא תוספת גבינה, ולהתאימם לאורח החיים הטבעוני. בתפריט המשקאות תוכלו למצוא מגוון רחב של מיצים מרעננים, קוקטיילים מעוררים ומשקאות חמים.

במסעדת דיינינגס העולמית, המשלבת טאפאס בסגנון איזקאיה יפני, ותפריט אירופאי מודרני, ניתן גם כן ליהנות מתפריט מותאם לטבעוניים. בין המנות הייחודיות תוכלו לטעום סלק צלוי ברוטב ג'מה דארה חריף, ומרק מיסו המכיל פטריות שימג'י ושאלוט, המעניקות לו טעם עדין וייחודי. בתפריט הSYUKO, תוכלו לבחור סלט ירוק קלאסי, סלט סובה עם אטריות כוסמין יפניות, חציל נאסו מיסו עם שומשום, אגדאשי טופו מסורתי וירקות בטמפורה עם שוג'ין תן-דאשי. כתוספת טעימה לכל מנה, תוכלו ליהנות מבאן פטריות טמפורה, ומגוון פטריות בתיבול יוזו, שום וסויה.

אם אתם תיירים בעיר, מומלץ במיוחד לבקר במלון דה נורמן, המארח במתחמו את שתי מסעדות היוקרה, בנוסף לבר הספרייה בו ניתן ליהנות מקוקטיילים ומשקאות מרעננים. המלון עוצב תוך שמירה על העיצוב הסביבתי וההיסטורי, ומשתדל לספק לאורחים את צרכיהם הייחודיים. המלון מותאם במיוחד לתיירים שמחפשים אוכל טבעוני בתל אביב, והצוות ישמח לכוון אתכם למנות הטבעוניות.

הזמינו עכשיו