תאומים היו מאז ומתמיד מושג פלאי ומסקרן, ולכן, לא פלא שבמרוצת השנים החלו ערים רבות לכרות ברית עמים תאומות, המובילה לשיתופי פעולה תרבותיים וכלכליים. בדרך כלל, לערים תאומות יש מאפיינים דמוגרפיים דומים, והן מנציחות את שיתוף הפעולה על ידי הקמת פארקים, חופים או כיכרות הנושאים את שם העיר התאומה.

בישראל, תל אביב היא העיר בעלת המספר הגבוה ביותר של שיתופי ערים תאומות. רוב הערים התאומות של תל אביב הן בירות כלכליות או בירות מדינה של ארצות שונות, אשר, בדומה לתל אביב, מארחות בתחומן רבעים פיננסיים, אוכלוסיית סטודנטים, ותמהיל אנושי מגוון. תל אביב מתהדרת ב10 ערים תאומות ברחבי העולם. העיר התאומה הוותיקה ביותר היא טולוז שבצרפת, אשר חברה לתל אביב כבר ב1962.. לאחריה, הצטרפו פילדלפיה שבארה"ב ובואנוס איירס שבארגנטינה. בשנת 1992 הצטרפה סופיה בירת בולגריה למחווה, ונדמה שפתחה את הסכר, לאחר מכן הצטרפו ערים נוספות כמעט כל שנה, עד לשנת 2000 – מילאנו, איטליה; בנגקוק, תאילנד; איזמיר, טורקיה; אלמטי, קזחסטן; אינצ'און, קוריאה הדרומית; קישינב, מולדובה ואחרונה ב-2006 – בייג'ינג, בירת הרפובליקה העממית של סין.

בנוסף לעשרת הערים התאומות, יש ערים נוספות המקיימות שיתופי פעולה ביניהן בתחומי תרבות, כלכלה וחינוך. בין הערים השותפות של תל אביב תוכלו למצוא את אסן, פרנקפורט קלן, ובון בגרמניה; בודפשט, הונגריה; בלגרד, סרביה; ברצלונה, ספרד; וינה האוסטרית המקיימת שיתוף פעולה כלכלי עם תל אביב, ורשה הפולנית שחתומה על הסכם שיתוף פעולה המתמקד בנושאי חינוך, יוקהומה ביפן המתהדרת בקשרי ידידות עם העיר, מוסקבה וסנט פטרבורג שברוסיה, ניו יורק וסן אנטוניו בארה"ב, פנמה סיטי בפנמה, ופריז וקאן הצרפתיות.

סוג נוסף של הסכם הוא מזכר הבנות MoU המשמש כבסיס לשיתופי פעולה עסקיים. הערים שחתמו על MoU עם תל אביב הן צ'ונצ'ינג ומחוז גואנגונז בסין, פרייבורג בגרמניה, ומחוז מוסקבה ברוסיה. מזכרים אלו מעידים על נכונות לשיתוף פעולה בתחומים מסחריים-כלכליים, מדעיים-טכנולוגיים ותרבותיים.

ברחבי העולם, נוהגים ראשי עיר ומנהלי אוניברסיטאות לבקר בערים התאומות שלהם, ובכך מגבירים את זרם התיירים המתעניינים בעיר. תל אביב-יפו, המתהדרת בתור העיר העברית הראשונה, חרטה על דגלה עידוד סובלנות ושלום, ומארחת משלחות מקצועיות ואזרחיות לעיר. בנוסף, עיריית תל אביב שולחת משלחות לערים השותפות בחו"ל, במטרה לחזק את הקשר ולעודד את שיתופי הפעולה הבינלאומיים.

בין ההנצחות של שיתופי הפעולה הבינלאומיים, תוכלו לבקר בגינת טולוז, רחוב פילדלפיה, רחוב קהילת סופיה, רחבת מילאנו, וקהילת קישינב, המסמלים את ברית הערים התאומות. גם ברחבי העולם תמצאו אזכורים לתל אביב, לדוגמא חוף תל אביב בוינה, וכיכר תל אביב בבולגריה.

ברית ערים תאומות היא דבר חשוב במיוחד, אך לעתים מסיבות פוליטיות או שיקולים אחרים, נמנעים ראשי העיר לחתום על בריתות עם ערים נוספות. חשוב לזכור שגם מזכר הבנות MoU, והסכם שיתוף פעולה, הם ערוצים חשובים ומועילים לשני הצדדים, ועוזרים בבניית עולם שיתופי, מאוחד ומתקדם יותר.

הזמינו עכשיו