בצד שפע של ברים ומסעדות המציעים חיי לילה עשירים, אפשר למצוא עשרות מוזיאונים בתל אביב שיעשירו את הידע שלכם בכל תחום שמעניין אתכם, החל ממוזיאונים גדולים של היסטוריה מוזיאונים קטנים של אומנות וארכיטקטורה.

קבלו 12 מוזיאונים מומלצים בתל אביב שלא כדאי לפספס.

 

מוזיאון ארץ ישראל

מוזיאון ארץ ישראל מציג מגוון תערוכות בתחומי הארכיאולוגיה, התרבות, האומנות, היהדות וההיסטוריה של ארץ ישראל דרך מאות אלפי מוצגים הפרושים בחמישה עשר ביתנים שונים.

אטרקציה נוספת במוזיאון היא הפלנטריום שבו תוכלו לשבת ולהרים ראש אל שמים מלאים כוכבים, במופע מרהיב עם הסברים מפורטים.

 

מוזיאון בית התפוצות
בבית התפוצות תוכלו למצוא מגוון של תערוכות מסקרנות ויצירתיות המתאימות לכל גיל ומתארות את תולדות העם היהודי בארץ ובגולה מימי דוד המלך ועד היום.

המוזיאון מציע לכם גם ללמוד על ההיסטוריה המשפחתית שלכם ולחקור את אילן היוחסין שלכם.

 

מוזיאון שטיינהרט לטבע

מול שער בית התפוצות תוכלו למצוא את מוזיאון הטבע על שם שטיינהרט, מוזיאון ייחודי, המתאים לילדים ולמבוגרים כאחד, המציג מעל מיליון מוצגים של חיות וצמחים שהיו קיימים בארץ ישראל לאורך אלפי שנים.

המוזיאון, המשמש מאות מדענים וחוקרים מהעולם לצורכי מחקר, פתוח לקהל הרחב וכולל שבע תערוכות בתחומים שונים כגון נדידת ציפורים, חרקים ופרוקי רגליים, בעלי חיים בחושך, השפעות האדם על הסביבה ועוד.

 

מוזיאון האצ"ל, הפלמ"ח והלח"י

אלו הם שלושה מוזיאונים בתל אביב המנציחים את הארגונים הצבאיים הלאומיים שלחמו בארץ ישראל לפני ואחרי מלחמת העצמאות, במטרה להגן על היישובים היהודיים מפרעות הערבים ולשחרר את הארץ מהשלטון הבריטי – האצ"ל, הפלמ"ח והלח"י.

סיפורם של הארגונים הללו מוצג באמצעות שמיעת עדויות מפיהם של מי שהיו פעילים בארגונים הללו וכן מתוך מסמכים, תצלומים, כלי נשק, דגמים אור קוליים, תמונות וסרטים.

 

מוזיאון יפו העתיקה

כחלק מהעיר תל אביב, גם העיר יפו זוכה למוזיאון משלה הממוקם ליד הים, במבנה מהתקופה העות'מאנית שנבנה על הריסות מצודה צלבנית מהמאה ה-11.

המוזיאון מציג את ההיסטוריה של יפו מתקופת האבן דרך כל הכיבושים השונים שידעה העיר. בין המוצגים תוכלו לראות תעתיק מהמאה השמינית לפני הספירה של מלך אשור וחפצים אישיים של משפחה יהודית שגרה במקום בזמן האימפריה הרומית לפני 2000 שנה.

 

מוזיאון הבאוהאוס

זהו מוזיאון בוטיק המציג את ההיסטוריה וההתפתחות של סגנון הבאוהאוס המרהיב בתל אביב, שבזכותו הוכרה תל אביב כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו.

המוזיאון מציג פריטי ריהוט וחפצי באוהאוס משנות העשרים והשלושים של המאה העשרים ותערוכות על הסגנון הבינלאומי.

 

מרכז פרס לשלום וחדשנות

במבנה בעל חמש קומות הצופה אל הים תוכלו למצוא את מרכז פרס לשלום וחדשנות המציג את מיטב החדשנות הישראלית ואת הפיתוחים החדשניים המבטיחים בכל שנה.

במרכז תוכלו למצוא, בין היתר, הולוגרמות של פורצי דרך בחדשנות הישראלית וקפסולת מציאות מדומה שתחשוף אתכם לאתגרי האנושות בעתיד.

מוזיאונים לאומנות

אם אתם מאוהבי האומנות, לכו לבקר במוזיאון האומנות המציע לכם תערוכות של יצירות אומנות מהמאה השש עשרה ועד אומנות מודרנית מכל העולם.

ישנם גם מוזיאונים של אומנים מובילים בתל אביב כמו מוזיאון אילנה גור, מוזיאון נחום גוטמן ומוזיאון ראובן רובין המציגים מגוון מיצירותיהם האישיות של האומנים עצמם.

ויסקי בר מוזיאון

את היום שלכם אתם יכולים לקנח בוויסקי בר מוזיאון המשלב בין מוזיאון לבר ומסעדה ובו תוכלו ללמוד על סוגי הוויסקי השונים תוך כדי שאתם נהנים ממנות הגורמה שמציע המקום.