ברכות! הזמנתם כרטיסי טיסה לישראל, ואתם מחכים בקוצר רוח לחופשה הקסומה שמצפה לכם. כדי להקל על תכנון הטיול, החלטנו לקבץ עבורכם 5 דברים שחשוב לדעת כאשר באים לישראל.

 

תכנון מקדים

נכון שיש כאלו הסוברים שטיול צריך להיות ספונטני לחלוטין, אך בישראל קצת קשה ליישם טיול שמבוסס על ספונטניות. ישראל היא מדינה מגוונת ורב-תרבותית, המשלבת מנהגים של תרבויות שונות כדי לשמר מצב בו כל הזרמים מרגישים שייכות למדינה. בעקבות כך, התחבורה הציבורית אינה פעילה בשבתות ברוב חלקי הארץ, ומרבית המוזיאונים והאתרים סגורים גם הם. יש לקחת זאת בחשבון בעיקר כאשר מתכננים טיול קצר של סופשבוע בלבד, אך חשוב לזכור זאת כאשר מתכננים כל טיול באשר הוא. נקודה נוספת שחשוב לזכור היא העלות היקרה יחסית של מוניות בישראל, וכן המחסור באפליקציות כמו אובר, שהוצאו מחוץ לחוק עקב מאבק של נהגי המוניות.

כאשר אתם מזמינים חופשה, שימו לב האם במוקדי העניין שלכם יש כללים מסוימים שעליכם לדעת, או מנהגים מסוימים. לנוחיותכם, נפרט בהמשך כמה כללים ומנהגים של אתרים פופולריים.

 

אתרים מעניינים

כל אחד מדמיין משהו אחר כאשר הוא שומע את המילה ישראל. יש שחושבים על הר הבית והכותל המערבי, יש כאלו שחולמים על מדבר יהודה היפהפה, מכתש רמון וים המלח, ואחרים חושבים בכלל על הגולן והגליל הירוקים והפורחים. ישראל מלאה באתרים מעניינים המתאימים לבני כל הגילאים וכל הדתות. סיור בירושלים ושכונותיה הוא תמיד אופציה מעולה למבקרים, ומאפשר הצצה לתרבויות השונות החיות זו לצד זו בעיר הקודש. בירושלים תוכלו לבקר במקומות הקדושים ליהדות, לנצרות ולאסלאם, ולסעוד במגוון רחב של מסעדות משובחות.

אם אתם פחות מעוניינים בהיסטוריה ויותר בבילויים, תל אביב היא כמובן בירת הפנאי של ישראל. בתל אביב תוכלו להשתזף בחופים המהממים, ליהנות מאווירה עירונית ישראלית, ומחיי לילה סוערים ומעניינים. תל אביב מאכלסת בעיקר אוכלוסייה צעירה ומגניבה, וככזאת, יש בה ברים ומועדונים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה.

טיול במדבר יהודה יכול לשלב ביקור במכתש רמון המדהים, מעיינות עין גדי המרפאים וכמובן – ים המלח. ים המלח נודע בסגולות המרפא שלו, והבוץ שלו נודע כמעולה לעור הפנים והגוף. במדבר יהודה תוכלו ליהנות מקמפינג, ג'יפים, רכיבה על גמלים, וביקור במאהלי הבדואים שיארחו אתכם בחום רב.

אם תרצו להדרים עוד יותר לאילת, מומלץ כמובן לבצע צלילה, לבקר בחוף הדולפינים המקסים, ולבקר באקווריום המדהים שיקיף אתכם עם פלאי הבריאה.

ומעלה לצפון – בצפון הארץ יש את הכינרת ונחלים רבים בעלי זרימה מהממת וצמחיה עוצרת נשימה. מומלץ לבקר בגליל ובגולן באביב, ולהתרשם מהיופי עוצר הנשימה של האזור.

אוכל שחייבים לטעום

אם כבר הגעתם עד ישראל, סביר שתרצו גיוון מסניפי מקדונלדס ודומיהם. הפלאפל והחומוס בארץ נחשבים למאכל לאומי, ותוכלו למצוא אותם כמעט בכל פינה. בערים רבות מתקיימים סיורים קולינריים בשווקים, שיחשפו אתכם לעושר התרבותי הקולינרי הקיים בישראל, ואשר משלב מאכלים של עדות ותרבויות שונות.

 

קודים תרבותיים שונים

הקודים התרבותיים בישראל מורכבים משילוב מעניין שנוצר מהחיבור בין העולים מארצות אפריקה לעולים מארצות אירופה. בישראל מקובל לחבק בן אדם כאשר עורכים איתו הכרות, אך אם האדם הוא דתי, יש להימנע ממגע פיזי ישיר. הלבוש בישראל הוא נינוח, והאנשים נחמדים מאד, אבל גם עוקצניים למדי. שומרי שבת בישראל לא יכולים לבצע פעולות מסוימות, ויש סקטורים בהם הגברים והנשים נמנעים מכל קשר שהוא. כאשר הנכם מטיילים באזורים דתיים, בעיקר באזורים דתיים עם אוכלוסיית חרדים או דרוזים, מומלץ להגיע בלבוש צנוע הכולל כיסוי של החזה, המרפקים והברכיים כדי לכבד את מנהגיהם.

 

מה כדאי להביא לטיול

מומלץ ביותר להצטייד בנעלי הליכה נוחות, קרם הגנה וכובע שמש, שכן חלקים רבים בישראל הם הרריים, ומזג האוויר הוא קיצי במשך רוב ימות השנה. לשעות הלילה, מומלץ להביא קרדיגן או סוודר קליל. חוץ מזה, הביאו הרבה מצב רוח ואנרגיה חיובית!

הזמינו עכשיו